beauty

Over het leed dat zelfbruinen heet

Ik ben gezegend met een stel ultrawitte benen. Lucky me, right ? Wanneer de lente/zomer er aan komt is dat het uitgelezen moment om commentaar te krijgen op mijn nogal bleke velletje. Ik ben dan ook genoodzaakt om mijzelf kunstmatig een tintje te geven want laten we eerlijk zijn, een stel blote benen met een bruin tintje staat toch leuker dan fluorescerende melkflessen. Helaas loopt het zelfbruinproces niet altijd van een leien dakje. Iedereen kent het wel, vol enthousiasme zelfbruiner smeren om de volgende dag op te staan met bruine vlekken overal in plaats van een mooie egale tint. Yep, been there, done that.

P1120056

Er zijn bij mij al menig zelfbruinproducten gepasseerd, de één al wat beter dan de ander.

Vandaag een review over 2 producten die ik al een tijdje test & mijn mening hierover.

Curasano Selftan Express

Een van de bekendste zelfbruiners is de Curasano Selftan Express. Niet van de goedkoopste met zijn 29,95 EUR dus ik deed grondige research voor ik deze aankocht. Naar het schijnt fool-proof en uitstekend resultaat. Na lang wikken en wegen besloot ik dan toch maar om deze te bestellen bij hbbb24 online.

P1120068

De zelfbruiner zit in een grijze flacon met bronskleurige dop. Je spray je lichaam in en wrijft de spray dan uit met de speciale washand die je apart moet bijkopen (9.95 EUR). De spray heeft een lichte geur die te omschrijven valt als de typische zelfbruinergeur. Daar valt helaas bij dergelijke producten vaak niet aan te ontsnappen.

P1120084

Eerlijk ? Ik vind deze maar niets. Wat ik ook doe, ik heb quasi elke keer vlekken, vooral op mijn benen. De kleur is ook echt iets te bruin voor mij. Ik zie er uit alsof ik twee weken onder de Jamaicaanse zon heb gelegen en dat is nu ook weer niet de bedoeling. Jammer want ik had er hoge verwachtingen van. Ik gebruik deze nu enkel nog op mijn bovenarmen en décollete gezien het effect op mijn benen echt niet mooi is. Ook mijn handen mooi mee egaal bruin te krijgen blijkt vrij moeilijk te zijn waardoor mijn vingers maar half bruin zijn. Valt gelukkig niet echt op maar toch, het kan beter.

P1120065

Ondanks de vele goeie reviews hierover is dit voor mij persoonlijk een miskoop.

Kruidvat bruin-zonder-zon notenspray

Een andere zelfbruiner die ik ondertussen al een tijdje gebruik is de Kruidvat bruin-zonder-zon notenspray. Te koop voor de luttele prijs van 4,99 EUR.
De spray komt in een klassieke bruine fles met spraydop, zonder al teveel franjes. De geur is eveneens  de typische zelfbruinergeur (zo mogelijk nog erger) en blijft helaas ook vrij lang hangen.

P1120076

Ik spray een deel van mijn lichaam hier helemaal mee in en wrijf dan alles goed uit totdat ik het gevoel heb dat ik alles heb bedekt met een laagje. Het voelt wel even wat plakkerig aan maar trekt op zich vrij snel in. Je ziet er niet meteen resultaat van.  Ik doe dit altijd ‘s avonds na de douche en ‘s morgens zie ik er dan inderdaad een tintje bruiner uit, maar niet alsof ik net van vakantie terugkom.

P1120079

Deze zelfbruiner werkt heel goed voor mij en veroorzaakt geen vlekken als je het goed uitwrijft. Ik vind het persoonlijk een heel contrast met de Curasano zelfbruiner.

P1120075

P1120074

Ik kan de notenspray iedereen van harte aanraden, maar de typische geur moet je er wel bijnemen. Voor de prijs moet je het in elk geval niet laten.

Toevallig zag ik afgelopen weekend de nieuwe zelfbruinerlijn van Kruidvat in de winkel liggen. Ik nam meteen de SoLait instant selftan bronzing lotion mee. Ik kan nu al zeggen dat ik na een eerste keer testen alvast héél erg enthousiast ben !

P1120063

Hierover volgt zeker nog een review !

Wat is jouw favoriete zelfbruin-product ?

xoxo

— eva irene —

1 thought on “Over het leed dat zelfbruinen heet”

  1. Ik heb nog een flesje van He-Shi (bij iU) dat bijna op is en dat vind ik wel erg goed. Ze hebben verschillende ‘dieptes’ dus je hoeft er niet uit te zien alsof je van een tropisch eiland komt 😉 Wel te gebruiken met zo’n schuimhandschoen!
    En van Di heb ik nu Sunkissed, dat gaat ook vrij gemakkelijk! Maar daar moet ik zelf nog wat meer van testen voor ik het echt kan aanraden.

    Like

Leave a Reply

